Movies / Vecka 35

Fick en liten ide och tänkte att varje vecka ska jag göra som en liten review av de filmerna jag såg veckan innan, som sagt jag är en film- och tvoman, hehe. T.ex. som nu är det vecka 36 så nu ska jag skriva om de filmer jag såg förra veckan, alltså vecka 35. Hoppas detta uppskattas :)

 

Letters to Juliet
I fredags så låg jag hemma själv och hade mys kväll, då såg jag är riktig "tjejfilm", en romatisk drama film. Så vacker handling. Gillade verkligen filmen, en perfekt slappis kväll film, inte komplicerad men inte barnslig. Det var en riktig mysig film och bra skådespelari.

Sophie, en ung amerikansk kvinna, hittar ett obesvarat brev ”Till Julia” under sin semester i Romeo & Julias hemstad Verona i Italien. Det brevet är bara ett av tusentals brev som skickas till den fiktiva älskarens gård och som normalt besvaras av ”Julias sekreterare”. Nu beger sig Sophie ut för att finna de älskande som det handlar om brevet hon hittat. Letters to Juliet är en film om evig längtan efter äkta kärlek i hjärtat av romantikens Toscana.

 

Sex and the City 2

Alla har säkert sätt den här redan, hehe. Men i lördags så såg jag den äntligen och visst att den inte var helt perfekt som serien och inte lika bra som första filmen, men den var inte helt jätte dålig, har förväntat migh sämre efter allt dåligt jag hört om den. Men jag tyckte verkligen att den var sevärd och sen kanske det är mycket tackvare att jag alltid älskat Aidan!

 

Vad händer efter att du sagt ”ja”? Livet har allt som tjejerna någonsin drömt om, men det skulle ju inte vara ”Sex and the City” om det inte innehöll några fler överraskningar… denna gång i form av ett glamoröst, solstänkt äventyr som sveper tjejerna bort från New York till en av de mest luxuösa, exotiska och levande platsernapå jorden, där festen aldrig tar slut och det är något mystiskt bakom varje hörn. Det är en flykt som kommer precis i rätt ögonblick för våra fyra vänner, som finner sig själva i – och kämpar mot det – de traditionella rollerna av äktenskap, föräldraskap och mer.

 

 

Gran Torino

Och i söndags blev det filmtittande med pojkvännen, vi har länge velat se dramat Gran Torino, men det har aldrig blivit av. Men nu såg vi den och det är vi väldigt glada över, sjukt bra film enligt mig. Deen handlade inte riktigt om det jag trott, men den var till och med bättre än vad jag förväntat. Rekommenderar verkligen alla att se den här! Jag grät, skratta, hjärtat blev varmt flera gånger under filmens gång...

 

Walt Kowalski har precis blivit änkling och hans barn vill att han flyttar till ett äldreboende. Walt vill inte flytta även om han tycker att det bor väl många "non Americans" i kvarteret. Walt har speciellt svårt för asiater sedan han slogs mot dem i Koreakriget. Konflikterna eskalerar då grannpojken Thao försöker stjäla hans älskade bil, en Gran Torino från 1972. Det visar sig att ett gäng ligger bakom stölden, Clintan blir lite av beskyddare för Thao, och blir indragen och självmåltavla för gängbråken.




Kommentarer

Anna • 2010-09-07 @ 11:51:28

sv: Tack ;) Ja de lär ju behövas snart!


Celina • 2010-09-07 @ 12:56:46

Vaaaa? Jag tyckte att sex and the city 2 var mycket bättre :D


Alina • 2010-09-07 @ 14:31:19

Hoppas du får en fin dag sötnos=)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0