Kommande Filmer

Tänkte tipsa om lite kommande filmer som jag tycker verkar värda att se :) Dessa har jag hittat (utan inbördes ordning).


Avatar - premiär 18/12. Se trailer här.
En Sci-Fi, action, äventyrs film regisserad av James Cameron (Terminator, Titanic, Alien).

Den desillusionerade marinsoldaten Jake Sully (Sam Worthington) skickas till planeten Pandora för att med alla medel övertyga urbefolkningen att låta människan exploatera deras natur för att utvinna en ny energikälla. Allteftersom Jake lär känna planeten och folket blir han mer och mer osäker på sitt uppdrag och när kampen ställs på sin spets måste han välja sida.

Min kommentar: Jag tycker att filmen ser ut som om det är väldigt bar gjord och jag tror att jag skulle gilla själva storyn. En riktigt häftig bio upplevelse eller se på blu-ray!




Bright Star - premiär 25/12. Se trailern här.
Ett Drama som utspelar sig på 1800-talet regisserad av Jane Campion (The Piano).

Bright Star är ett drömskt och färgstarkt porträtt av 1800-talspoeten John Keats, berättat ur hans stora kärlek Fanny Brawnes ögon. Det unga parets romans blir här upplägg för en smärtsamt vacker kärlekshistoria skildrad med unik fingertoppskänsla. En sann hyllning till livets första och starkaste kärlek.

Min kommentar: Gillar verkligen den här typen av filmer, äkta kärleks historier! Tror att det är riktigt vacker och fin kärleks film! Abbie Cornish som spelar huvudrollen är en riktigt bra skådelspelerska, älskade henne i filmen Candy. Denna tycker jag att du ska se om du gillar drama och kärleksfilmer.




Sherlock Holmes - premiär 1/1-2010. Se trailer här.
En thriller, action regisserad av Guy Ritchie (Snatch.)

Hela rikets säkerhet står på spel när Sherlock Holmes och Dr Watson följer spåren efter en samvetslös skurk, vars planer kan omstörta hela det brittiska imperiet. Holmes mäter gärna sitt skarpa intellekt mot sjuka brottsgenier, men om det krävs slåss han mot skurkarna på ett mer handgripligt och kraftfullt sätt.

Min kommentar: Den här vill jag verkligen se! Sherlock Holmes är ju kult och älskar huvudskådelspelarna, dom är så bra, Robert Downey Jr (Iron Man), Jude Law (The Holiday) och Rachel McAdams (The Notebook, The Time Traveler's Wife). Gå å se den! :)




Up In The Air - premiär 15/1-2010. Se trailern här.
Ett drama regisserat av Jason Reitman (Juno, Thanks You For Smoking)

Ryan har länge varit helnöjd med sin sorgfria tillvaro, till stor del spenderad på flygplatser och hotell samt i hyrbilar över hela USA. Han kan bära med sig allt han behöver i en kabinväska, han är högstatusmedlem i varje existerande lojalitetsprogram för affärsresenärer och han är ytterst nära att nå sitt livs mål på 10 miljoner flygbonuspoäng – men trots allt detta har Ryan inte riktigt något att hålla fast vid.


När han faller för en sympatisk medresenär hotar Ryans chef, inspirerad av en ung effektivitetsexpert, med att kalla hem honom för gott. Ställd inför den skrämmande, men samtidigt rätt lockande, tanken på att permanent markplaceras börjar Ryan fundera över vad det skulle innebära att faktiskt ha ett hem.


Min kommentar: Detta är kanske inte rikigt min typ av film, men kritiker har sagt att denna film kan bli nominerad till en Oscar nästa år och att den ska vara väldigt bra. Ett riktigt drama! Om man gillar typen av Oscars draman så tror jag att man kanske kommer att älskar denna!


 

Det var allt för den här gången! Hoppas du tyckte att det var något givande, hehe.





Kommentarer

Mik • 2009-11-15 @ 00:13:52


Mikaela • 2009-11-15 @ 00:14:48

Mycket trevlig blogg! Jag är filmälskare :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0